sjukhus häng

Sista lektionen ringer skorett till mig. Jaha Denise som har tråkigt tänker jag och svarar med ett slow motion 'oi oi mate'. Men det är inte Denise som är på andra sidan utan Linnea (jobbar också på scorett) som säger att min kära sambo har tappat talförmågan och inte ser klart, bort domnad i händer och huvudvärk med mera..
SJUKHUSET för henne med andra ord.
En ynklig liten Denise röst hörs sen.. Hej, jag mår inte så bra... kan du följa mig till sjukhuset?

Jag tror helt ärligt jag  telepoterade mig ner på stan! Aldrig gått så snabbt för mig ner till stan från söder!
Vi tar taxi till sjukhuset och blev kvar ca 6 timmar. Blodprover hit och blodtryck dit, migrän spray upp i näsan på henne och piller ner i magen. Nu är vi hemma och stackarn ligger ihopkrupen i sängen hungrig som ett vildjur och fortfarande ont i huvudet? borde inte alvedon migränspray och morfin göra susen? guess not. ¨

Vet inte riktigt vad som hände idag men hon ska få remiss och få hämta ut medicin på apoteket.

Ska laga mat åt henne nu. puss på na!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0